Organiseer exclusieve Live Experience _ Creators of Live

Organiseer de ultieme live experience!

Creators of Live is een creatief advies en organisatiebureau voor levenslange herinneringen, oftewel Live Experiences. Het organiseren van een levenslange herinnering draait om aandacht voor detail. Een luxe bruiloft of exclusieve merk beleving, het gaat om het verhaal achter het merk of bruidspaar. Creators of Live begrijpt dit als geen ander, daarom 7 vragen en 7 tips!

De meerwaarde van Live Experience.

Het is 2020 de agenda van iedere eventplanner staat gespannen en bomvol. Na de financiële crisis groeiden eindelijk de cijfers weer door het dak. Het zou het beste jaar ooit worden. Helaas werd dat niet bewaarheid en liepen de overvolle agenda’s in no-time leeg. Waarvan we dachten dat het slechts een paar maanden zou duren, houdt het virus de wereld inmiddels 2 jaar in zijn greep.

De switch naar online evenementen werd gemaakt en thuiswerken werd de norm. De economie veranderde compleet. Deze verandering zorgt ervoor dat we anders gaan kijken naar de wereld en het leven. Evenementen worden in een ander jasje gestoken, namelijk Live Experiences. De sleutel? Aandacht, aandacht, aandacht vanuit intrinsieke waarden: liefde, interesse, respect en succes!

7 tips voor de ultieme Live Experience!

Het organiseren van de ultieme live experience start met deze waardevolle tips. Organiseren alleen is niet meer het doel, het gaat om een oprechte beleving; een levenslange herinnering en aanzetten tot (gedrags)verandering!

De antwoorden op onderstaande vragen geven je de ingrediënten voor het ontwerpen van exclusieve, high end evenementen; Live Experience!

  • Wat is het doel van jouw live experience of live evenement? Formuleer het doel en vertaal dit naar één pakkende zin. Maak de boodschap kort en krachtig zodat deze blijft hangen bij je genodigden of doelgroep.
  • Wat is het verhaal achter jouw merk of van jullie bruidspaar? Vertel je verhaal aan de organisator en laat hem / haar dit vertalen in het Event Design. De favoriete kleuren, de merkwaarden, je hobbies, je persoonlijke of organisatorische voorkeuren, waar leg je de lat? Laat dit terug komen in het Event Design, alsof je je eigen huis aan het decoreren bent.
  • Voor wie organiseer je deze live experience? Wat zijn de verwachtingen? Een live experience is heel breed, van een exclusieve merk beleving tot een bruiloft en van een congres tot een kick-off evenement of incentive. Een live experience is voor iedere doelgroep mogelijk, daarom is het goed om helder in kaart te brengen wie de genodigden of bezoekers zijn. Wat hebben zij gemeen? Waar liggen de voorkeuren? Waar gaan zij van aan?
  • Dient men te betalen voor je evenement of worden de gasten uitgenodigd? Vraag je een entree? Wees dan bewust dat je de drempel naar je evenement groter maakt. Past dit bij jouw doelgroep? Match deze antwoorden met eerdere antwoorden en onderzoek wat voor hen haalbaar is. Worden je gasten uitgenodigd? Past de uitnodiging bij je doelgroep? Verrassend, Out of the Box of juist heel laagdrempelig, maar toch een uiterst luxe uitstraling? Een digitale uitnodiging is zo gemaakt, maar een verrassende tastbare aanpak kan wellicht beter aansluiten bij jouw gasten.
  • Welke mate van inclusiviteit, duurzaamheid en maatschappelijke impact behaal je met jouw evenement? Vervuilende feestjes kunnen écht niet meer! Doe je dit wel? Dan breekt dit vooral af aan je merkwaarde. Een compensatie voor de CO2 uitstoot is op zijn minst te realiseren.
  • Wat is de gewenste verandering die je jouw gasten of bezoeker wil meegeven? Een live experience is écht geslaagd als het gewaardeerd wordt als een levenslange herinnering of als je gasten of bezoekers daadwerkelijk een gedragsverandering door maken. Voor beide is het belangrijk vanaf het begin je doel duidelijk te formuleren en maak het doel meetbaar. Na  afloop kun je dan gemakkelijk bepalen of het gewenste resultaat is bereikt.
  • Maak van je bezoekers, co-creators en laat hen input geven voor het programma. Live experience draait om de beleving, maak het exclusiever en persoonlijker. Een live experience draait om aandacht. Vraag daarom jouw bezoekers, om tips, voorkeuren en ideeën in aan te geven voorafgaand aan hun bezoek. Hierdoor is het voor jou mogelijk de content van je evenement aan te passen op de behoefte van je gasten. Immers zijn jouw genodigden de hoofdrol van jouw live experience. 
7 vragen 7 tips voor de ultieme Live Experience _ Creators of Live

Bonus tip: antwoorden geformuleerd?

Eenmaal de antwoorden geformuleerd dan komt langzaam in beeld wat je precies gaat organiseren. Het is belangrijk om de juiste keuzes te maken. Keuzes die allen complementeren aan de ultieme live belevenis. Koppel hieraan de perfecte locatie, de betoverende aankleding, stijl en ontwikkel vanuit het meest creatieve proces. Is het jouw doel om je gasten een gedragsverandering door te laten maken? Neem je gasten dan mee in deze hele verandering. Is het je doel om een levenslange herinnering te realiseren? Maak jouw evenement dan verrassend en betoverend, wellicht het spel van illusies? Wij weten er wel raad mee.

Jacco Verschoor _ Creators of Live

Ieder zijn vak, voor jou het grootste gemak!

Creators of Live is een specialist in uiterst creatief adviseren en organiseren. Samen met een een exclusief en high end netwerk bouwen we aan duurzame ‘live’ experiences. De mogelijkheden? Limitless. De bestemming? Nationaal of internationaal. Ons netwerk bestaat uit betrouwbare en exclusieve partners die onze visie en passie voor exclusieve, high end evenementen delen. Samen weten wij jou te betroven.

Klaar om betoverd te worden? Wacht dan niet langer en deel jouw verhaal met ons.